Gyakori hibák kárrendezésnél – hogyan kerüld el őket?

Az ördög a részletekben rejlik2025. szeptember 11., csütörtök

Egy káresemény sosem jön jókor.

A kárrendezés kimenetele azonban nagyban múlik azon is, hogy mit teszel közvetlenül a kár bekövetkezése után. Sokan követnek el olyan hibákat, amelyek miatt elhúzódik az ügyintézés vagy akár csökken a kifizetés összege. Nézzük, melyek ezek a hibák és hogyan kerülheted el őket.

1. Késedelmes bejelentés

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a kár bejelentése későn történik meg. A biztosítási feltételek pontosan rögzítik, mennyi időn belül kell jelezni a biztosító számára a káreseményt. Ha ezt elmulasztod, a biztosító elutasíthatja a kárkifizetést vagy csökkentheti az összeget. A legjobb, ha a kár észlelésekor azonnal, már a helyszínen készítesz fényképeket, jegyzeteket, és amint lehet, értesíted a biztosítót. A gyors bejelentés mindig a te érdeked.

2. A kárenyhítés fontossága

Kevesen tudják, de a károsult köteles gondoskodni arról, hogy a kár mértéke ne legyen nagyobb a szükségesnél. Ezt nevezzük kárenyhítésnek. Egyszerű példa: ha beázik a lakásod, nem elég bejelenteni a kárt: el kell zárni a vizet és meg kell próbálni biztonságba helyezni a még ép tárgyakat. Ha ezt elmulasztod, a biztosító joggal hivatkozhat arra, hogy a kár a te mulasztásod miatt lett még nagyobb.

3. Hiányos bizonyítékok

A kárrendezés alapja a kár bekövetkeztének bizonyítása. Gyakori hiba, hogy az ügyfél nem készít fényképet a kárról, vagy nem őriz meg minden dokumentumot, károsodott tárgyat. Pedig minél pontosabban mutatod be a kár körülményeit, annál egyszerűbb az ügyintézés. Érdemes több fotót készíteni, eltérő szögekből is, és megőrizni minden számlát vagy egyéb dokumentumot, ami a kárral kapcsolatos lehet. A károsodott tárgyakat is tanácsos megtartani addig, amíg a kárrendezés zajlik.  

4. Pontatlan adatok

Kár utáni zaklatott állapotban könnyű eltéveszteni az adatokat, például a helyszín címét vagy a kár mértékét. Ezek a hibák felesleges levelezéshez és késlekedéshez vezetnek. Ha lehet, nyugodtan és átgondoltan töltsd ki a kárbejelentőt, és ellenőrizd is a megadott adatokat.

5. A szerződés ismeretének hiánya

Sokan csak kár esetén szembesülnek azzal, hogy a biztosításuk nem mindenre terjed ki, ami bizony kellemetlen felismerés. Ezért a biztosítási szerződés megkötése előtt érdemes alaposan átnézni a feltételeket és akár online kalkulátor segítségével összehasonlítani a biztosítási csomagokat. Így tudhatod, mire számíts, ha bekövetkezik a baj.

6. Kapcsolattartás fontossága

Előfordul, hogy valaki nem válaszol időben a biztosító megkeresésére vagy nem küldi be a kért iratokat, ami feleslegesen meghosszabbíthatja az ügyintézést. A kárrendezés akkor halad megfelelő tempóban, ha te is együttműködsz: mindig reagálj a megkeresésekre és ha bizonytalan vagy, kérj segítséget.

Mire figyelj tehát?

  • Jelentsd be a kárt, amint lehet.

  • Gondoskodj a kárenyhítésről.

  • Gyűjts össze és őrizz meg minden károsodott tárgyat, kárral kapcsolatos bizonyítékot.

  • Pontosan töltsd ki a kárbejelentőt.

  • Tartsd a kapcsolatot a biztosítóval.

  • Légy előrelátó: ismerd meg időben a szerződésed részleteit.

 

Sok múlik tehát azon, hogyan kezeled a helyzetet. A késedelmes bejelentés, a hiányos bizonyítékok vagy a kárenyhítés elmulasztása mind problémákhoz vezethet. Ha kellő figyelmet fordítasz ezekre a buktatókra, gyorsabb és egyszerűbb lesz az ügyintézés, és könnyebben hozzájutsz a kártérítéshez.

Fontos, hogy már a biztosítások megkötésekor is figyelj a részletekre, ebben segítenek kalkulátoraink és szakértő kollégáink:

Kalkulátorok

Call Center: 06 1 585 8888

E-mail: info@eurorisk.hu



Call Center: 06 1 585 8888 E-mail: info@eurorisk.hu
Minden jog fenntartva © 2013 Eurorisk
Utolsó frissítés: 2025.08.02
PoweredBy: SK Trend Kft